Alle opplever smerter forkjelligt

Alle opplever smerter forkjelligt.

Er det rart å høre? Vel fleste av oss tenker vel at smerter er en universell ting. Men hv hvis jeg sier nei. Fordi det handler om hvordan vi beskriver smerter. Hvis jeg sier mensen smerter til noen så tenker de vel lette kramper som ikke ødelegger dagen ? Vel hva hvis jeg hadde sagt at for meg er mensen smerter så forferdelig at jeg greier nesten ikke å gå. Men forsatt vi kaller begge smertene det samme.

Er det så rart da at vi misforstår hvis en sier knee smerter. Eller ledd smerter uten virkelig beskrive hvor gale det er. Så neste gang du ønsker å fortelle noen at du har det vondt ikke vær redd å sette ord på det. Fordi til slutt det er med ord vi kan gi ting mening og få andre til å lytte og forstå hva som virkelig skjer.

Men det er ikke bare fysisk smerter men også det som skjer inni oss de mentale smertene. Vi må lære oss å sette ord på dem så den dagen vi trenger at noen kan lytte til oss at de vil lytte fordi vi kan forklare hva som skjer inni oss.

Det er også da vi kan lære oss til å finne ut hvem som er villig til å lytte og hvem vil ikke.

Posts created 10

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top