Sliten av å ikke være bra nokk

Denne går ut til alle der ute som føler seg sliten fordi du tror du ikke er bra nokk.

Kanskje som meg så er du siste mann i søskenflokken for å skaffe seg en skikkelig jobb. At du føler at du må oppnå en 100% stilling for å være et bra menneske.

Helt ærlig er sliten av å prøve å ta vare på meg selv. Fordi når en sitter der og prøver å slappe av går tankene fort til hvordan kan jeg gjøre livet bedre. Hvordan kan jeg tjene mer penger? Hvordan kan jeg fikse så jeg får en trygg inntekt som kan være nokk til at jeg har det bra. Så betyr nokk penger til at jeg ikke fryser på natten og forsatt har gode klær, mat i kjøleskapet og bensin i bilen.

Å være fornøyd med seg selv mens man jobber mot hva en tror kan gjøre deg glad er undervurdert vanskelig. Særlig med presset fra sosiale media og samfunnet rundt oss gjør det vanskelig. Vi skal jo alle flytte ut hjemme fra. Me må jo ha to barn hver og en fin familie. Helst eie et hus men helt ærlig det er jo vanskelig.

Jeg har ikke noe magisk kur mot å kjenne på presset. Nei rettere sagt jeg sier at det finnes så kanskje noen andre føler med meg. Noen som prøver å ta vare på seg selv men føler uansett hva du gjør er det ikke bra nokk.

Får jo ikke noe manual med fødsel på hva som vi skal sikte mot i livet. Heller finnes det ikke en definisjon på hva som skal til for å bli lykkelig.

Derfor har jeg dedikert egentlig denne bloggen til veien mot å bli glad i øyeblikket man lever. Men ene av problemene jeg føler på er at vi glemmer at vi er mennesker derfor vil dere få oppdateringer hvor jeg deler min situasjon. Mine positive og negative følelser.

 

Posts created 10

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top