Nyte de små tingene

Nyte de små tingene. Enkelt å si vanskelig å gjøre.Vi lever i en verden hvor alt skal brukes og tempoet vi lever i skal være så høyt at vi brenner ut.

Når har vi fått lov av omgivelsene våre å bare ta en pust i bakken. Legge oss i sengen for en dag og bare la kropp og sin hvile uten at vi blir kalt late eller egoistisk.

Helt ærlig jeg kan selv ikke huske når det er sist gang jeg ble fortalt hva det egentlig betyr å slappe av. Å bare lytte til kroppen og sinnet vårt og sette batteriet på lading.

Jeg greier ikke å kjøre full tempo i nesten et år om gangen mellom hver ferie. Og til og med i ferier så er det jo alltid 110 ting som skal ses og oppleves.

Jeg hadde en ferie hvor jeg bare lå i sengen på hotellet faktisk nesten hele dagen og slappet av. Jeg tillot meg selv å bare ligge der og la ting gå. Prøvde ikke å stresse med å se alt rundt meg. Det var faktisk helt fantastisk fordi jeg var alene da så betydde det at jeg viste at ingen ville jage meg. Ingen ville ha tak i meg og ingen kunne stresse meg. Jeg viste at det var bariere mellom det som stresset meg og meg i det øyeblikket. Bare lot alt ligge til siden er helt fantastisk. Men så sjeldent at vi får lov. Fordi det er alltid ting å gjøre.

 

Å nyte de små tingene er vanskelig. Særlig når vi blir vande å tenke på at vi skal hate alt og alt er dårlig.

Vi blir ofte fortalt at har man depresjon eller angst så kan man ikke ha det bra et minutt fordi da er man ikke syk nokk. At mennesker med depresjon kan ikke ha gode dager.

Det er hvor jeg tenker også godt med pause for å finne ut hvor du er i livet. Finne ut om man har depresjon eller om det er noe som ikke stemmer. Bruke et øyeblikk med seg selv bare for å ha en livs sjekk.

Posts created 8

4 thoughts on “Nyte de små tingene

  1. Jeg er veldig god på å kose meg med små ting. Det er så klart litt stress i hverdagen min, jobb og greier. Men ellers er jeg ikke den som jager meg selv til masse MÅ -greier. Nyter små hverdagsøyeblikk, uten dårlig samvittighet 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top